1. BND 2. Let's Get Back 3. Ache 4. Get On The Ball 5. Move On 6. Sad For Me 7. Doormat 8. Big City Train 9. Trapped In A Box 10. Sometimes 11. Sinking 12. A Little Something Refreshing 13. Paulina 14. Brand New Day
Lista pozíció: #1 (US), #1 (CAN), #3 (UK) #3 (AUS)
Hitelesítés: 10x Platina
Kislemez: "Just a Girl", "Spiderwebs", "Don't Speak", "Excuse Me Mr.", "Sunday Morning"
1.Spiderwebs 2.Excuse Me Mr. 3.Just A Girl 4.Happy Now? 5.Different People 6.Hey You 7.The Climb 8.Sixteen 9.Sunday Morning 10.Don't Speak 11.You Can Do It 12.World Go 'Round 13.End It On This 14.Tragic Kingdom
Lista pozíció: #2 (US), #4 (CAN), #31 (UK) #11 (AUS)
Hitelesítve: Platina
Kislemez: "Ex-Girlfriend", "New", "Simple Kind of Life", "Bathwater"
1.Ex-Girlfriend 2.Simple Kind Of Life 3.Bathwater 4.Six Feet Under 5.Magic's In The Makeup 6.Artificial Sweetener 7.Marry Me 8. New 9. Too Late 10. Comforting Lie 11. Suspension Without Suspense 12. Staring Problem 13. Home Nowa 14. Dark Blue bonus track: Big Distraction
Lista pozíció: #9 (US), #17 (CAN), #43 (UK) #15 (AUS)
Hitelesítés: 3x Platina
Kislemez: "Hey Baby", "Hella Good", "Underneath It All", "Running"
1.Intro 2.Hella Good 3.Hey Baby 4.Making Out 5.Underneath It All 6.Detective 7.Don't Let Me Down 8.Start the Fire 9.Running 10.In My Head 11.Platinum Blonde Life 12.Waiting Room 13.Rock Steady
A kalifornia ska-pop-punk színtér sikerzenekara, a Gwen Stafani énekesnő vezette No Doubt éles stílusváltást hajtott végre: egy szintetikus dancehall-diszkó lemezzel állt elő. Ami mellesleg a másfél évtizede létező együttes első igazán jó albuma. Félresértés ne essék, az 1986 decemberében alakult No Doubt szimpatikus zenekar volt mindig, Gwen Stafani pedig karakteres frontleány, de dalszerzésben sosem voltak kiemelkedőek, és ezáltal albumaik sem voltak túl jók. Ez alól az áttörést meghozó, tizenvalahány millióban eladott 1995-ös Tragic Kingdom sem volt kivétel, folytatása, a 2000-es Return Of Saturn pedig kifejezett melléfogás volt. Nagy meglepetésre alig másfél évvel később máris itt egy új album, tele szerelmes dalokkal, a korábbi gitáros, rockos alapállás nélkül, erős jamaikai dancehall, rock steady és reggae beütéssel, sok programozott alappal és sok szintetizátorral. És olyan producerekkel, mint legendás Sly & Robbie reggae-duó, Nellee Hooper (Soul II Soul, Björk, Massive Attack), William Orbit (Madonna, All Saints), az egykori Cars-vezér Ric Ocasek (Weezer, Bran Van 3000), sőt egy dalban társszerző a Neptunes duó is (Kelis, N.E.R.D.), de közreműködnek raggaénekesek és -énekesnők is. És a 12. számban, a Waiting Roomban szerzőként, zenészként, vokalistaként és producerként egyaránt besegít egy művész, akit hívjunk csak nyugodtan Prince-nek (így hálálja meg, hogy a zenekar közreműködött 1999-es albumán). És csodák csodája, Gwen egyedien affektáló hangja, melyet az utóbbi időben annyian kértek kölcsön (Sublime, Brian Setzer, Prince, Fishbone, Moby, Eve), hirtelen saját zenekaránál is megkapja az ideális körítést - és a szokásosnál jobb dalokat. Tizenöt év után a No Doubt hirtelen beérett? Vagy csak megtalálta azt a hangzást, ami a legjobban leplezi korlátait? Így vagy úgy, a végeredmény egy élvezetes lemez.
Rock Steady 2CD Limited Edition
Kiadva: Október 7, 2003
CD1 1. Intro 2. Hella Good 3. Hey Baby 4. Making Out 5. Underneath It All 6. Detective 7. Don't Let Me Down 8. Start the Fire 9. Running 10. In My Head 11. Platinum Blonde Life 12. Waiting Room 13. Rock Steady
CD2 1. Hey Baby [Stank Remix] [Dirty Version] 2. Hey Baby [The Homeboy Mix] 3. Hella Good [Roger's Release Yourself Mix] 4. Ex-Girlfriend [The Psycho Ex Mix] 5. Hey Baby [Video] 6. Hella Good [Video] 7. Underneath It All [Video]
Lista pozíció: #2 (US), #17 (CAN), #43 (UK) #15 (AUS)
Hitelesítés: 2x Platina
Kislemez: "It's My Life", "Bathwater (re-issued)"
1. Just A Girl 2. It's My Life 3. Hey Baby 4. Bathwater 5. Sunday Morning 6. Hella Good 7. New 8. Underneath It All 9. Excuse Me Mr. 10. Running 11. Spiderwebs 12. Simple Kind Of Life 13. Don't Speak 14. Ex-Girlfriend 15. Trapped In A Box
Nincs kétség afelől, hogy a No Doubt kislemezei izgalmasabbak és jelentősebbek voltak albumaiknál. Gwen Stefani szólólemeze előtt a pihenni térő zenekar még összegyűjti az elmúlt bő egy évtized sikereit és melléjük tesz egy újonnan rögzített Talk Talk-feldolgozást.
Az 1986-ban alakult kaliforniai zenekarnak csaknem egy évtizedet kellett várnia a nagy áttörésre, de az nagyobb lett, mint bárki remélte volna. A 1992-es cím nélküli bemutatkozó album bukása után úgy nézett ki, végük, de három évvel később kaptak még egy esélyt lemezcégüktől, és a `95 végén megjelent Tragic Kingdom két remek számnak (a Just A Girl című bulislágernek és a Don`t Speak című világhódító balladának) köszönhetően 1996 végére őrülten elkezdett fogyni, és onnantól kezdve a No Doubt megasztár zenekar lett, sőt utána az is maradt, noha a következő albummal (Return Of Saturn) egészen 2000-ig váratta rajongóit, igaz, utána hamar jött a következő, a 2001-ben nagynevű producerekkel és társszerzőkkel készített, jamaikai beütésű Rock Steady. A No Doubt ez utóbbival került legközelebb ahhoz, hogy végre egy igazán jó albumot készítsen. A ska-punk és az new wave pop inspirálta együttes ugyanis hiába rendelkezett egy osztályon felüli frontleánnyal (akit az idők során a Sublime, Brian Setzer, Prince, Moby és Eve is kölcsönkért egy-egy dal erejéig), a fiúk sem zenészként, sem dalszerzőként nem nagyon brillíroztak. Másfél évtized alatt kábé féltucat igazi telitalálat dal – nem túl sok, de Gwen cool figurájával és a szuper vizuális körítéssel mégis kellemes színfolt a modern poptörténetben, a Blondie egy generációval későbbi felvizezett verziója. Egy olyan zenekar, melyhez az ideális hanghordozó egy kislemezgyűjtemény – mint ez itt.
Az 1992-es első albumot csak egy szám képviseli, az 1993-94-ben magánerőből felvett The Beacon Street Collection anyagát egy sem, mint ahogy Gwen fent említett kalandozásaiból sem hallunk semmit, viszont itt a hatszámnyi lényeg (a Just A Girl, a Don`t Speak, az Ex-Girlfriend, továbbá a Rock Steady három ékköve: a Hey Baby dancehallja, a Neptunes duóval közösen írt Hella Good funkja és a Dave Stewarttal komponált Underneath It All reggae-je), újdonságként egy nyolcvanas évekbeli Talk Talk-sláger stílusos feldolgozását kapjuk (It`s My Life), bónusznak pedig a Hey Baby egy nem túl karakteres remixét (Girls Get The Bass In The Back).
B-SIDES 1. Big Distraction 2. Leftovers 3. Under Construction 4. Beauty Contest 5. Full Circle 6. Cellophane Boy RARITIES 7. Everything In Time (Los Angeles) 8. You're So Foxy 9. Panic 10. New Friend featuring Bucaneer 11. Everything in Time (London) 12. Sailin' On 13. Oi To The World 14. I Throw My Toys Around REMIXES 15. New & Approved (New remix) 16. A Real Love Survives (Rock Steady remix) featuring Ms. Dynamite 17. A Rock Steady Vibe (Rock Steady remix) featuring Sweetie Irie
1. What You Waiting For? 2. Rich Girl 3. Hollaback Girl 4. Cool 5. Bubble Pop Electric 6. Luxurious 7. Harajuku Girls 8. Crash 9. The Real Thing 10. Serious 11. Danger Zone 12. Long Way To Go 13. The Real Thing [Slow Jam Mix] 14. What You Waiting For? [Elevator Mix]
A No Doubt énekesnője a zenekar karrierjét összefoglaló The Singles 1992-2003 slágerválogatás, The Videos 1992–2003 klipgyűjtemény és Everything In Time (B-Sides, Rarities, Remixes) ritkasággyűjtemény után előállt régóta várt szólólemezével. A 35 éves Gwen tinikorából, a nyolcvanas évekből merített inspirációt.Az 1969-es születésű Gwen Renée Stefaniról befutása óta lehetett tudni, hogy sokkal többet ér, mint az 1986 óta működő, ska-punk és new wave insprálta No Doubt, de hősnőnk hűséges típus, és csak a zenekarral eltöltött bő másfél évtized után próbálta ki magát szólóban. A hosszú időn át, sztárproducerek hadával készült albummal Gwen nemcsak az őt mostanában foglalkoztató dolgokra reflektál (a Linda Perryvel közösen írt, önostorozó What You Waiting For?-ban, a Dr. Drével és Eve-vel felvett Rich Girlben, illetve a Jam&Lewis producerpárossal készült Harajuku Girlsben például Japán-mániájára és L.A.M.B. nevű saját divatcégére, melynek rövidítését a lemezcímben oldja fel), de visszarepül saját tizenéves korába, a nyolcvanas évekbe is, hol zenében, hol szövegeiben.
Az apai ágról olasz származású, római katolikus, festett szőke énekesnő esetében a legnagyobb hatás egy másik, apai ágról olasz származású, római katolikus, festett szőke énekesnő, Madonna (például a No Doubt-os partnerrel, Tony Kanallal írt Serious című dalban), illetve a Rock Steady albumon producerként besegítő Ric Ocasek nyolcvanas évekbeli sikerzenekara, a Cars (például a Dallas Austinnal készített Danger Zone-ban), de van hogy a kettő egyszerre (a szintén Austinnal született Cool című dalban), sőt akad egy olyan felvétel is, ami úgy hangzik, mintha Madonna a New Orderrel kollaborált volna (a zenekar kulcsfiguráit, Bernard Sumnert és Peter Hookot ténylegesen is szerepeltető The Real Thing, melyből bónuszdalként egy New Order-mentes lassú verziót is kapunk). A Crash mögül a Salt N`Peppa-féle Push It rémlik fel, míg a Neptunesszal készített (így leginkább a Kelis-féle Milkshake testvérének hangzó) Hollaback Girl mögül pedig Toni Basil Mickey című 1982-es pompongörl-világslágere, miközben a szövegben is nyolcvanas évekbeli idézetek kerülnek elő (a Hegylakó című filmből és a Queen egyik dalából).
A francia pasiszövegekkel és Isley Brothers-hangmintákkal spékelt Luxurious lassú, érzéki R&B-je kilóg a lemezről, az Eve-vel és Dr. Drével közös, világsikerű 2001-es Blow Ya Mind kollaboráció folytatásaként született jamaikai ízű Rich Girl pedig katasztrofálisan szarul sikerült, de a másik Dré, az OutKast-géniusz André 3000 közreműködésével felvett két dal mindenért kárpótol minket: a vicces, hajszás Bubble Pop Electric (melyet André The Love Below albumán megteremtett alteregójának, Johnny Vulture-nak a nevén jegyez) egy autósmozis tinédzserrandi sztorija, a záró Long Way To Go pedig egy fekete fiú és egy fehér lány szerelmének története, ahol még a two-step garage-os zenei alap és a Martin Luther King-hangminta elszállt párosítása is működik.
Gwen Stefani megkésett szólóanyaga kissé túlpolírozott, de szellemes (és személyes), elsőrangú poplemez - és amint várható volt, jobban sikerült, mint bármelyik No Doubt-album.
Love, Angel, Music, Baby 2CD
CD1 1. What You Waiting For? 2. Rich Girl 3. Hollaback Girl 4. Cool 5. Bubble Pop Electric 6. Luxurious 7. Harajuku Girls 8. Crash 9. The Real Thing 10. Serious 11. Danger Zone 12. Long Way To Go
CD2 1. What You Waiting For? (Jacques Lu Cont’s Twd Mix) 2. What You Waiting For? (Jacques Lu Cont’s Twd Dub) 3. What You Waiting For? (Live) 4. Harajuku Girls (Live) 5. Hollaback Girl (Hollatronix Remix By Diplo) 6. Cool (Photek Remix) 7. Hollaback Girl (Dance Hollaback Remix By Tony Kanal
1. Wind It Up 2. The Sweet Escape 3. Orange County Girl 4. Early Winter 5. Now That You Got It 6. 4 In The Morning 7. Yummy 8. Fluorescent 9. Breakin’ Up 10. Don't Get It Twisted 11. U Started It 12. Wonderful Life
A No Doubt karrieráttekintő kiadványai (The Singles 1992-2003, The Videos 1992–2003, Rock Steady Live) után kísérletképp megjelentett Gwen Stefani-szólólemez, a 2004-es Love. Angel. Music. Baby. óriási sikert aratott, így az énekesnő két évvel később újra saját nevén adott ki albumot. A debütálásra erősen emlékeztető anyag az előző lemez turnéját dokumentáló Harajuku Lovers Live című koncert DVD-vel egy időben jelent meg.Bár a hírek már arról szólnak, hogy Stefaninak elege lett a szólókarrierből és visszatér anyazenekarához, a világszinten hétmillió fölött eladást produkáló előző lemez szinte automatikusan eredményezte a folytatást, főleg hogy a 2004-es felvételek idejéből is felhasználatlanul maradt egy csomó szerzemény. A 37 éves énekesnő tényleg siethet vissza a zenekarosdihoz, hiszen 2006 májusában megszülte első gyermekét (az apuka a Bush frontembere, Gavin Rossdale) és alig fél év múlva már elő is állt ezt a második szólólemezzel, mintha csak gyorsan túl akarna lenni az egészen. Ezek után cseppet sem meglepő, hogy a korong sem kelleti magát szenzációként, nem érződik rajta a szándék valami újszerű létrehozására, vagy akár a továbblépésre. Nagyjából ugyanazt kapjuk, mint két éve (még a zeneszerző-producerek is visszatérők: az öt Pharrell-szerzeménnyel fő közreműködőnek számító Neptunes, a No Doubt-kolléga Tony Kanal, továbbá Linda Perry és Nellee Hooper), hasonlóak az erények és a mélypontok is, ám ezúttal kevesebb az igazi slágeresély és összességében a színtelenebb profizmus felé tendál a végeredmény.
Ugyan a new wave referenciák visszaszorultak, de a nyolcvanas évek (Madonna, Prince) hangulata továbbra is jelen van – ebből a szempontból a Perry által írt Wonderful Life a leginkább korhű darab. Az új közreműködők sem hoztak radikális váltást: a Keane dalszerző-billentyűse, Tim Rice-Oxley egy teljességgel színtelen popdalt hozott (Early Winter), a hiphop producer Swizz Beatz hip-popja önismétlő és nem eléggé dögös (Now That You Got It), míg az R&B-énekes Akon legalább slágeres az ultrakönnyű címadó dallal. A No Doubt basszistájával, Tony Kanallal közösen írt három dal töltelék ízű lett (még a Don’t Get It Twisted a legjobb közülük, érdekessége, hogy Gwen szövege itt a terhesség felismeréséről és feldolgozásáról szól). A muzsika hangja című musical ihlette első kislemezdal, a jódlizással nyitó Wind It Up hozza a Neptunes minimalizmusában is fifikás alapjait, mégsem mer eléggé vad lenni – szemben a Pharrell rapjével spékelt ipari effektes Yummyval, ami mer. Kár, hogy az egyik legszexibb hangú, legvagányabb kortárs popénekesnő másodszorra nem hozzá méltó lemezt adott ki.